Imię i
nazwisko:
|
Stopień:
b/s
|
Adres *:
|
Data
urodzenia:
|
Adres @:
|
|
Data
otwarcia próby:
|
Planowana
data zamknięcia próby:
|
Opiekun próby:
|
1. Charakterystyka stopnia
Jestem
na tropie harcerskiej przygody. Przestrzegam Prawa i Przyrzeczenia Harcerskiego
w życiu codziennym. Mam oczy i uszy otwarte. Ćwiczę swoją spostrzegawczość.
Aktywnie uczestniczę w zadaniach zastępu i drużyny. Zdobywam harcerską wiedzę i
doskonalę umiejętności z różnych dziedzin harcerskiego życia.
2. Warunki próby:
·
Zdobyła/ył
stopień ochotniczki/młodzika; jeśli nie posiada stopnia ochotniczki/młodzika,
realizuje próbę tropicielki/wywiadowcy poszerzoną o wiadomości i umiejętności
zawarte w wymaganiach poprzedniego stopnia;
·
Aktywnie
uczestniczy w życiu zastępu i drużyny.
3. Charakterystyka harcerki/harcerza (wypełnia harcerka/harcerz):
4.
Zadania (wypełnia harcerka/harcerz
drużynowym):
Praca nad sobą
|
|||
Zadania
|
Termin
|
Potw.
|
|
Notuję
sytuacje, w których postąpiłam/em zgodnie i niezgodnie z Prawem Harcerskim i
na ich podstawie dokonałam/em wyboru punktu Prawa Harcerskiego, nad którym
szczególnie chciałabym/łbym mocno popracować.
|
|||
Mam swoje
hobby, zaprezentowałem je w zastępie, drużynie.
|
|||
Ukończyłam/em
próbę silnej woli
|
Życie rodzinne
|
|||
Tropicielka/Wywiadowca
|
Zadania
|
Termin
|
Potw.
|
Przygotowałam/em
uroczysty posiłek dla domowników lub uczestniczyłam/em w przygotowaniach
świąt rodzinnych.
|
|||
Znam
historię swojej rodziny.
|
|||
Rozmawiam
z rodziną o swoich problemach.
|
|||
Mam stały
obowiązek domowy i wywiązuję się z niego.
|
Zaradność życiowa
|
|||
Tropicielka/Wywiadowca
|
Zadania
|
Termin
|
Potw.
|
Osiągnęłam/em
dobre wyniki w grach na spostrzegawczość.
|
|||
Uczestniczyłam/em
w akcji zarobkowej drużyny.
|
|||
Wiem,
jakie zmiany rozwojowe zachodzą u dziewcząt (u chłopców) w moim wieku. Staram
się poznać potrzeby i możliwości swojego organizmu.
|
|||
Znam
szkodliwe skutki palenia papierosów, picia alkoholu i zażywania narkotyków.
|
|||
Regularnie
uprawiam wybraną dziedzinę sportu lub aktywności ruchowej. Poprawiłam/em
swoje osiągnięcia.
|
|||
Systematycznie
ćwiczę znajomość języka obcego.
|
|||
Korzystałam/em
z informacji PKS, PKP, znalazłam/em potrzebną informację w Internecie.
|
|||
Noszę
mundur zgodny z regulaminem obowiązującym w ZHP.
|
|||
Zaoszczędziłam/em
niedużą sumę pieniędzy i wydałam/em ją na zaplanowany wcześniej cel.
|
|||
Znam
okolice swego domu i szkoły.
|
|||
Dbam o
higienę osobistą i zapobiegam przeziębieniom, odpowiednio się ubierając
|
Wiedza harcerska
|
|||
Tropicielka/Wywiadowca
|
Termin
|
Potw.
|
|
Znam
najważniejsze wydarzenia z dziejów harcerstwa. Potrafię wskazać kilka postaci
zasłużonych dla ruchu harcerskiego.
|
|||
Znam
symbolikę, zwyczaje i obrzędy swojej drużyny. Umiem się zachować w kręgu i
podczas ogniska
|
|||
Wiem, co
oznaczają skróty WOSM i WAGGGS
|
|||
Znam
historię swojej drużyny oraz bohatera drużyny. Wiem, jakie cechy bohatera
drużyny warto naśladować.
|
|||
Wiem, kto
jest bohaterem mojego hufca i mojej chorągwi.
|
|||
Znam
nazwy funkcji, oraz stopni harcerskich i instruktorskich. Znam sposób ich
oznaczania na mundurze.
|
|||
Przeczytałam/em
minimum dwie książki o tematyce harcerskiej.
|
|||
Znam podstawy musztry harcerskiej.
Odpowiednio zachowam się podczas hymnu i wobec sztandaru.
|
|||
Mam śpiewnik harcerski. Znam przynajmniej 15
piosenek harcerskich i pląsów.
|
Techniki harcerskie
|
|||
Tropicielka/Wywiadowca
|
Zadania
|
Termin
|
Potw.
|
Znam
podstawy pierwszej pomocy
|
|||
Znam
podstawy terenoznawstwa.
|
|||
Znam
oznakowanie szlaków turystycznych.
|
|||
Pionierka
|
|||
Znam
przynajmniej 3 szyfry.
|
|||
Odnalazłam/em
w środowisku naturalnym 5 roślin chronionych.
|
|||
Wykonałam/em
pożyteczną pracę na rzecz przyrody.
|
Postawa obywatelska
|
|||
Tropicielka/Wywiadowca
|
Zadania
|
Termin
|
Potw.
|
Znam
obszar swojej gminy i jej siedzibę.
|
|||
Znam daty
świąt narodowych, wiem, jakie wydarzenia te święta upamiętniają.
|
|||
Potrafię
wskazać na mapie krainy geograficzne Polski.
|
|||
Wiem, kto
jest protektorem ZHP.
|
|||
Znam
flagę Unii Europejskiej. Potrafię wymienić kilka państw, które należą do Unii
Europejskiej.
|
|||
Znam
historię godła i barw narodowych. Wiem, co oznaczają i potrafię się wobec
nich zachować. Zaśpiewam hymn państwowy.
|
Specjalne
Drużyny
|
|||
Tropicielka/Wywiadowca
|
Zadania
|
Termin
|
Potw.
|
Znam
symbolikę i pochodzenie tradycji drużyny
|
|||
Zdobędę
sprawność spadochroniarską
|
Zdobyłam/em w czasie trwania próby przynajmniej trzy
sprawności, w tym przynajmniej jedną dwugwiazdkową.
Próba
została zamknięta ........................ w rozkazie .................... z
wynikiem pozytywnym/negatywnym.